fredag, augusti 19, 2005

operation: skaffa katt

Efter mycket tänkande och övervägande (typiskt den ospontana mig) och prat med Martin om kissarna så ringde jag till slut. Självklart var de redan sålda. Blev lite låg efter det. När jag tänkt till så brukar jag oftast tro att det blir så och jag blir lätt besviken. Började en liten jakt efter några andra sötisar (nu när jag fått M på min sida). När jag berättade det på kvällen blev han helt oförstående: vadå ska du skaffa en katt nu?
A: inte om du inte vill, men jag trodde du ville.
M: mja (typ inte ja, men inte nej heller och inte heller nja) vi kommer ju ändå inte vara hemma, eller jag kommer ju att vara hemma, jag är ju arbetslös.
A: men katter kan vara själva en längre stund, det är därför vi inte skaffar hund. Om vi tänker så här, när ska vi då skaffa djur? När vi blir pensionärer?
M: mjamja (ohörbart svar som inte ledde någonstans)

Tror den nya strategin (som funkade på de söta kissarna) är att leta på bilder och skicka dem. Är katterna tillräckligt söta så kommer han smälta. Har redan börjat med den strategin med tre mail i morse.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det tycker jag låter som en jättebra taktik! Mailbomba! Bilder i massor! För svar som mja och tja duger minsann inte i längden. Så det så! För visst är det klart att ni ska ha en katt!

19 augusti, 2005 11:26  
Blogger Anna-Karin said...

Jag vill ha två katter, så har de sällskap när (om) vi båda jobbar. Jag vet inte vad som är bäst. Att leta efter två (syskon) från början eller köpa en först och sen sen. När mamma gjorde så höll hon på att dö i några veckor innan stora katten accepterade lillkissen.

19 augusti, 2005 13:12  
Anonymous Anonym said...

Två katter är också bra. Jag hade två. En gång innan. De hette Max och Leo och var finast i hela världen. De var inte syskon. Max kom först och sisådär ett år senare kom sötnosen Leo. Fast för dem gick det bra att bli kompisar. No problemos alls. Men jag kanske bara hade tur?!

19 augusti, 2005 20:59  

Skicka en kommentar

<< Home