onsdag, april 26, 2006

ny serie: dagens sko

Med tanke på de senaste praktikanternas kommentarer om mina skor så börjar jag en serie här på bloggen: Dagens sko. Varje dag presenterar jag en ny sko från min garderob, snygga som fula (har jag några sådan..?) så får jag lite koll på vad jag har.

Dagens sko 1:


När jag bodde i Frankrike 99 önskade jag mig skor som de här. Problemet är att jag har breda fötter och det blir lätt fult om man inte riktigt kommer i skon. Förra sommaren när jag var i Karlstad hittade jag de här skorna på rea. Jag hade egentligen inget behov av dem, men eftersom de var de första som passade så köpte jag dem. De är i syntet och har en lagom låg klack, märket är Bullboxer. Jag tror jag betalade ungefär 300 kronor för dem. Jag använde dem i somras på ett bröllop och några utekvällar. Nu är ena spännet sönder, så jag ska ta dem till skomakaren. Tycker de är väldigt fina.