fredag, april 28, 2006

för fem år sedan

I dag för fem år sedan var det Festivalborgs andra dag. Jag var lite låg och bakfull efter en kväll ute. Kände mig ändå rastlös och när en kompis sa att han hade fest och frågade om jag ville komma så tog jag med mig Ulrika och Anna från korridoren och gick dit. I dag för fem år sen var den dagen som Tomas sa: "det här är första gången jag ser Anna-Karin utan ett endaste svart plagg". Jag hade röd t-shirt, ljusblå jeanskjol och röda strumpbyxor och Tomas hade så rätt. Det var första gången på ungefär fyra år som jag hade något annat än svart. Vi festade och gick sedan till Bärseback, en av studentpubarna. M var där. Vi kände varandra. Hela våren hade vi träffats och lärt känna varandra och han visste att jag ville mer än att vara vänner. Jag visste också att han inte ville vara mer än vänner. Det var svårt och jag ville så gärna få ur mig att det faktiskt inte funkade för mig. Men det gick inte.
Men den kvällen brast det och vi pratade om massa saker. Det visade sig att han var rädd men var beredd att ge oss en chans. Den dagen brukar vi sätta som den dagen vi blev ihop. Det var lite trassel någon månad till, men sedan dess har det varit vi.

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hello gumman! Gillar din nya skoserie och inser att jag vill tjäna pengar så jag kan köpa fler själv. Gillade speciellt nr 1 och sneakersen med rosa ränder! Gillar dina klädbilder med men tycker du borde visa ditt söta ansikte på alla bilder. Trist med tung stämning på jobbet.. men kul att ha en bemärkelsedag med M. Nu ska jag ner i tvättstugan innan och sen ska jag fortstätta med uppsatsskrivandet.. det är såå tråkigt.. Ser fram mot att ses snart, det ska bli superkul!

01 maj, 2006 10:36  
Blogger Anna-Karin said...

Hej! Skorna är ju lite små, kanske är du spekulant?

02 maj, 2006 08:47  
Blogger Anna-Karin said...

atomflickan: haha, M jobbade så han kom hem kl. 23. Jag hade köpt sushi som han åt och sen försökte jag hålla mig vaken till 00 när jag slocknade. Kanske inte det ultimata, men funkade faktiskt ändå.

02 maj, 2006 13:33  
Anonymous Anonym said...

Vilken mysig start! tycker det är så facinerande att höra hur olika par träffats. :)

03 maj, 2006 20:32  

Skicka en kommentar

<< Home