torsdag, april 27, 2006

sorg på kontoret

Världen är grym ibland. I måndags åkte en av mina kollegor iväg eftersom hans fru ringt och sagt att något var fel på bebisen i magen. Hon var i månad åtta och det var problem med hjärtat. Eftersom barnet hade de här problemen hade det samlats vatten inne i bebisen. I Örebro har man inga kunskaper så det förbereddes en färd till Göteborg. I dag ringde min kollega. Hjärtat slog sämre och sämre så till slut var man tvungen att göra akut kejsarsnitt, här i Örebro. Bebisen, han, levde när han kom ut ur magen, men eftersom han hade vatten i lungorna kunde han inte andas. Stämningen här på jobbet är väldigt låg nu. Vi är en så liten arbetsplats och har bra stämning så det här känns verkligen. Jag tänker mycket på min kollega och hans fru. Det är svårt att jobba nu och jag kände att jag var tvungen att få ur mig det här någonstans.

2 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

tack

27 april, 2006 16:09  
Blogger Anna said...

Huu! D e ju så tårarna börja rinna ner för kindrna när man läser det här!! Hemskt!!

27 april, 2006 21:42  

Skicka en kommentar

<< Home