torsdag, mars 16, 2006

någon man kan lita på


Här är jag på väg in till det där stället som folk brukar kalla för det värsta efter tandläkaren. Jag och börje skulle på årlig läkarkontroll hos Farbror bildoktorn. På något konstigt sätt blir alltid jag nervös och inte han. Kan det bero på att jag får betala för kalaset om han inte klarar sig?
I alla fall så här gick det för min Volvo 240 från 1983:
Vi klarade det! Det här är tredje gången jag besiktar Volvon och inte en enda gång har jag fått återbesiktning. Det är nästan för bra för att vara sant!
Bjuder på en kul historia om bilen också: När jag och kompis H var på väg till Kumla för att titta på Laleh frågade hon hur gammal bilen är. Då kom jag på att bilen är äldre än henne! Bilen är 83-års modell, vilket betyder att den kom i slutet av 1982. H är född i december 1982 vilket gör henne yngre än bilen. Roligt!
Tyvärr är det 30 år som är gränsen för veteranbil (=skattefritt). Så länge överlever nog inte Volvon, men ett år till i alla fall.