onsdag, februari 22, 2006

magrat = fräschat till sig?

Align CenterPeter Jidhe och Marie Lehmann leder sändningarna från OS i Turin

För några dagar sedan reagerade jag på att Marie Lehmann på Sporten blivit så smal. Jag tyckte hon var smal redan tidigare och nu har hon blivit nästan mager med sina tunna armar. Jag funderade lite på om det kan bero på någonting (hon kanske inte mår så bra). I dag kollade vi på sporten på kafferasten på jobbet och jag frågar allmänt de andra om de också reagerat på att hon blivit tunnare. Min kollega svarar då: Ja, jag tycker hon fräschat till sig. Jag blev så förvånad att jag inte visste vad jag skulle svara. Jag tycker snarare att hon blivit lite väl smal, inte alls fräschat till sig. Och direkt så för jag över det på mig: behöver jag också "fräscha till mig"?

Med detta inlägg menar jag inte att det är fel på människor som är smala, magra eller något sådant. Jag menar att man ska reagera om någon som sedan tidigare var smal blir tunnare eftersom ibland kan bero på att personen inte mår bra på andra plan.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har sett henne på lunchen några gånger, verkar inte ovanligt smal...men jag kanske vant mig.

Jag säger en sak angående 'fräschat till dig', Princess Diana var mycket vackrare som normalviktig när hon gifte sig än senare...olika människor passar olika bra med olika vikter.

Hursom, så här i hälsofascismens dagar är det inte så konstigt att folk kopplar 'ju smalare desto bättre'...

Love & Peace

22 februari, 2006 21:03  
Anonymous Anonym said...

Jag ska fundera när jag ser henne nästa gång. Ibland är det så svårt hemma hos oss på vår widescreen att se om människor är smala eftersom alla program inte äe gjorda för widescreen. Jag har aldrig upplevt att hon haft något behov av att gå ner i vikt, snarare har jag reflekterat över att det är skönt att hon är mer normal än tex Tone.

PS. Vad hände med dagens outfit?

Kram!

23 februari, 2006 12:25  

Skicka en kommentar

<< Home