tisdag, januari 17, 2006

jobbigt jobb

Veckan som gått har varit en av de jobbigaste jobbmässigt. Jag har precis levererat ett taskigt nummer av tidningen och jag har slitit ända fram till slutet. Dåligt med idéer, orkeslöshet, veterinärbesök och inställda intervjuer på grund av sjukdom har gjort att jag jobbat dåligt och att det inte gått min väg. Det känns trist att lämna ifrån sig något som inte känns bra, samtidigt som det är ett måste att lämna något ifrån sig. Syster gav mig en 10 årsdagbok i julklapp och varje dag skriver jag några rader. Varje dag senaste veckan har det stått: jobbade dåligt, känns inte bra.
Min värk i handen och handleden har blivit värre också. I går kväll hade smärtan börjat stråla ut i hela handen och upp mot armbågen. Jag hade svårt att somna och inte förrän M masserade in muskelsalva kunde jag slappna av och somna. Börjar bli lite orolig för det, men samtidigt är det svårt att komma iväg till doktorn. Tänk om det är bra i handen just den dagen jag får en tid, hur ska jag då kunna förklara hur det gör ont och hur mycket? Och jag vill inte vara borta från jobbet så jag hamnar i en liknande situation som denna vecka.
Nu ska jag ge upp för i dag och åka hem och börja tvätta, sen väntar festkommitémöte med orkestern. Vi har en stor fest att anordna och det om mindre än en månad. Hoppsan...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Usch vad jobbigt. Du måste gå till doktorn om du har så ont i handen!!! Det hjälps inte att du är borta från jobbet någon timme, om du inte går kanske du blir borta ännu längre tid. Beställ en tid NU!

Angående känslan av att inte göra ett bra jobb så har jag haft en länge nu. Det är knäckande och samtidigt har jag svårt att ta tag i mog själv för att göra mitt bästa. Vill inte ens tänka på det. Kramar!

18 januari, 2006 08:33  
Blogger Anna-Karin said...

Det är så svårt att komma sig för att ringa vårdcentralen när det inte gör ont, vilket det inte gör på morgonen....

Jo, jag vet. Jag söker jobb, ungefär ett i månaden, ibland mer, men det leder ingen vart. Jag vet inte vad jag ska göra mer för att diskret kunna söka mig vidare. Samtidigt blir det som du säger, svårt att försöka göra det man gör bra när man inte trivs. Jag skulle kunna göra så mycket bättre i från mig, men ibland går det inte.
Men ibland funderar jag också på vad det är jag suktar efter, är jag verkligen missnöjd eller är jag bara rastlös?

18 januari, 2006 09:47  

Skicka en kommentar

<< Home