torsdag, december 08, 2005

julbord



I går kväll var det julbordsdags med jobbet. Vi var på Stadsträdgården och miljön där i växthusen är så mysig. Maten var väldigt god också och jag tyckte jag åt lagom sakta och bra för att kunna få i mig så det gav valuta för företaget.
Jag åt:
varmrökt lax
kallrökt lax
gravad lax
örtlax
laxmousse
hovmästaresås
marinerade champinjoner
potatis
senapssill
trädgårdssill
grönsakscheesecake (mycket gott)
rökt ål
grönkålspaj
brunkål (inte min grej)
janssons frestelse
köttbulle
saffrans cole slaw (ingen höjdare)
kalla korvar
glöggmarinerad rostbiff
cumberlandsås

Till efterrätt åt jag:
mandelmusslor med lingonkräm
vitchoklad och passionsfruktsmousse
färsk fruktsallad
vispgrädde
saffransris à la Malta (ingen höjdare)

Min favorit på julbordet är den varmrökta laxen och ålen. Jag passade på att ta om tre gånger av laxen. Vilken är din favorit på julbordet?

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj vilket julbord det verkar ha varit! Min favorit på julbordet är nog pappas hemgravade lax, och leverpastej förstås. Mina föräldrar har inte ett så traditionellt julbord, så det ska kommer att bli extra spännande att fira jul med sambons familj. Något säger mig att det kommer att finnas ALLT och lite till där...

08 december, 2005 10:31  

Skicka en kommentar

<< Home