onsdag, maj 03, 2006

grrrrr

Jag tror jag är lite allmänt snarstucken i dag för i dag känns det som alla småsaker jag irriterar mig på på jobbet händer samtidigt och känns stora. Här är några saker som jag irriterar mig på på jobbet:

1. Kvinnan som värmer mat åt sin man (som också jobbar här) och sen går i väg till maten till honom och när han ätit klart diskar åt honom. (Favorit i repris)

2. Gnäll på microvågsugnarna. Kollega 1, kvinna 60 år: Ojoj, maten är så varm det går knappt att äta den. Den blir så varm om man värmer den i den andra microvågsugnen, man får nog bara värma den i två minuter i stället för tre. (hur kan man tycka att den micro som värmer så dåligt så man får ställa in maten i tre minuter är bra? hur kan man se problem med att en micro värmer maten snabbare?)

3. Att ovan nämnda kvinna alltid använder den sämre micron, även om hon ska värma fler saker. (hennes förlust iofs)

4. Att en annan kollega på jobbet alltid måste tvätta händerna vid diskbänken med diskmedel och särskilt när jag ska diska. Vi har faktiskt toaletter med handfat och tvål.

5. Att någon (jag har inte kommit på vem än!) inte lägger in en ny rulle papper på toaletten när de tar slut på rullen.

6. Allt snack om manlig och kvinnlig. Kollega, man cirka 35 år, berättar att han tvättat fönstren och måste tillägga höhö, det är inte manligt va?. Annan kollega, man 30 år, tillägger använder man skrapa blir det mer manligt. (det här går att utveckla i alla evighet med olika exempel, särskilt när det pratas barn...)

7. Att vi inte kan ta med kakor eller godis till jobbet för då äter kollega, man 60 år, alldeles för mycket. Efter en hjärtinfarkt och nästan diabetes måste han hålla in, men trots att han vet om det och trots att han nästan dog så gör han inte det. I stället blir det hans frus ansvar att se till att han inte äter och för att hon inte ska få problem är det bäst att inte ta dit sånt han inte får äta. Är man 60 år måste man väl förstå konsekvenserna av sitt eget leverne?
Dessutom gnäller han jämt om att han inte får äta det han vill.

Och det här var bara några saker...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Nämen du, vad mycket märkligt! :/ Har du ngt annat på g?!

03 maj, 2006 20:33  
Blogger Anna-Karin said...

Jenny: men du har ju en anledning.. haha...

Jonna: Nope, tyvärr...

04 maj, 2006 16:13  

Skicka en kommentar

<< Home