fredag, maj 19, 2006

10-0

Det var extremt mycket jobbigare än jag trott att spela fotboll. Herregud vilken dålig kondition jag har. Att vi dessutom mötte förra årets segrare gjorde väl inte saken bättre. Att vi hade en avbytare och de hade fyra gjorde väl heller inte saken bättre. Att vi tränat två gånger, var väl inte heller till vår fördel. Så vi förlorade stenhårt. 10-0. Av de målen var 3 självmål (inte jag då som tur var). Men jag blev arg och tacklade några så jag satte i alla fall stopp på några bollar. Det konstiga var att det var kul. Jag säger som Tore i FCZ "Om det är så här kul att förlora, då undrar jag hur kul det är att vinna".
Många av tjejerna i vårt lag har killar i ett annat lag och skapandet av vårt lag var för att tjejerna ville slippa stå och titta på. I går berättade killaget att det tagit dem en säsong innan de gjorde sitt första mål, det kändes som en peppning i alla fall.
Nästa gång kommer vi att vara snabbare, bättre och modigare. Då gäller det.

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

åh vad du är duktig på fotboll! får komma o titta på en match!

kram

19 maj, 2006 11:02  
Blogger Anna-Karin said...

Vore ju jättekul! KOM KOM!

19 maj, 2006 13:19  
Anonymous Anonym said...

Vad härligt att ni hade kul! Det är väl ändå det som är viktigast?! Fast ännu roligare blir det ju nästa år, när ni vinner! ;)

21 maj, 2006 20:59  

Skicka en kommentar

<< Home