måndag, maj 15, 2006

festivalen

En något suddig spelande tjej

Hemma igen efter en helg i studenterna och musikens tecken. Räknade i helgen ut att det här var min sjätte festival och att jag spelat i den här orkestern nästan lika länge som jag tragglade på kommunala musikskolan. Herregud vad gammal jag är!
Det var kul i alla fall och faktiskt värt det. Trots att jag sovit dålig i en gympasal tillsammans med fem andra orkestrar. Trots att maten är skitdålig och trots att jag slarvade bort min tröja (söp bort brukar man väl säga med andra ord). Jag har i alla fall inte supit bort mitt instrument, vilket andra i min orkester gjort.

Sammanfattar helgen med en najs och bajs:

Najs:
Alla medlemmar i min orkester
Träffa gamla kompisar
Spelningen på Snerikes nation med när hela Aka blas dansade till
Glansbandets spelning på Smålands och dansen där
Festen på skolgården på lördagen
Jag spelade få fel
Godiset vi köpte i Hummelsta
McDonalds kaffe
De roliga medlemmarna i Utblås1 från Jönköping
Yrrol-imitationer sent på lördagnatt
Att det inte fanns städgrejer så vi slapp städa gympasalen
Anders musiktävlingar i bussen
När Lotta lånade notställ så jag kunde kolla på hennes noter
Det regnade inte

Bajs:
Sova i gympasal
Bo långt från stan
Dålig mat
Dåligt organiserat
De som snodde grejer under vår spelning och tog av vår maskot hans overall
Den näckande finnen
Åksjuk i bussen
Att min tröja försvann
Trött i dag