onsdag, april 12, 2006

tredje gången (gillt?)

För tredje gången under de snart åtta år som jag haft körkort körde jag i dag in i en rutinkontroll. Jag fick blåsa, visa körkortet och så åka vidare. Jag blir alltid så nervös när jag åker in i en kontroll för när jag gick på högstadiet var jag på ett drogfritt disco och då fick nästan alla blåsa för att komma in. Jag hade inte druckit någonting, men mätaren gjorde utslag och jag fick inte komma in. När jag åker in i poliskontroller så tänker jag alltid på den gången. Om jag skulle få utslag på polisens mätare så skulle jag inte klara att ta blodprov för att bevisa att jag inte druckit. Vad skulle jag göra då?

1 Comments:

Blogger Anna-Karin said...

Jag vet! Fast jag försökte vara jättecool ändå.. det lös nog inte igenom...

13 april, 2006 07:46  

Skicka en kommentar

<< Home