torsdag, april 13, 2006

skärtorsdagen

När jag var lite gick vi alltid påskkärring på skärtorsdagen, för alla vet väl att det är då alla häxor åker till Blåkulla så de är framme på påskafton. Inte, visade det sig när jag flyttade till Örebro. Jag har laddat upp med godis i flera år, men aldrig har det ringt på min dörr. När jag började jobba fick jag veta varför: i Örebro går man påskkärring på påskafton. Hur konstigt som helst. Hur gör man hos er?

I dag ska jag jobba halvdag och sedan åker jag och M till Stockholm för att vänta på resan till Budapest i morgon. Om någon har ett bra förslag på ett bra ställe att äta på, som inte är allt för dyrt men mysigt och ligger hyffsat nära T-centralen, hör gärna av er.

GLAD PÅSK!

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag hade påskkärring hos mig här i torsdags.. två små söta. Tyvärr hade jag inget godis och kom inte på tanken att ge några kronor eftersom jag var så paff. De var supersöta och jag fick en fin teckning. Kände mig lite gammal när jag helt plötsligt tycker att det är kul och sött när påskkärringar ringer på..

15 april, 2006 16:48  

Skicka en kommentar

<< Home