måndag, februari 13, 2006

festen del 1

Jag strax före festen börjar med festlokalen i bakgrunden.

När man ser fram emot något så mycket blir det som en ballong när det är slut. Jag känner mig helt urblåst efter helgen festligheter. Inför festen var jag helt uppe i varv och tänkte på allt som skulle ordnas och hur kul det skulle bli, och visst blev det alldeles alldeles underbart!
På lördagmorgonen vaknade jag redan halv sju och kunde inte somna om eftersom jag hade festen i tankarna hela tiden. Håret fick jag upp enkelt och lösögonfransarna tog inte den tid jag trodde, men när jag skulle packa ner skorna upptäckte jag att spännet på en av skorna var sönder. M retade mig ett tag för att jag, som har ungefär 40 par skor, kunde ha problem med att hitta skor. Jag ransakade mig själv och mina svarta skor: ballerina? stövlar? sandaler? Till slut landade jag på ett par stövletter från i höstas och de passade perfekt till kläderna.
Vårt tema på festen var melodifestival och vi hade bestämt att festkommitén skulle ha svarta kläder och boa. Vi lottade och jag fick grön boa, vilket jag är mycket nöjd med.












Det här är den bästa bilden på mina kläder, tyvärr.


Jag var klädd i:

svart linne med skenor i - HM (för många år sedan, väldigt användbart linne)
svart kjol med tyll - Vila (rea i Sundsvall, också väldigt användbar)
svarta mönstrade strumpbyxor - Lindex
stövletter - Din sko
halsband med grön sten - Ur och penn
Grön boa - Calletex

Jag hade sminkat mig med:
Foundation - Clinique
Rouge - Face
Vit ögonskugga - L'oreal
Mörkgrön ögonskugga - HM
Svart kajalpenna – Estée Lauder
Mascara - Estée Lauder
Lösögonfransar - HM
Glitter – HM
Glittereyeliner, vitt – Viva la Diva

Fortsättning följer...

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vad fin du var! Den gröna boan passade bra till dina färger :-). Var festen trevlig då?

13 februari, 2006 10:47  
Anonymous Anonym said...

Wow, vilken party-pingla! :)

13 februari, 2006 14:30  

Skicka en kommentar

<< Home