måndag, december 12, 2005

drömlägenheten

Jag trivs väldigt bra i vår lägenhet. Det är den lägenhet som jag och M bott längst i tillsammans och förutom mitt studentrum, den plats jag bott längst på förutom mitt barndomshem. Jag tror däremot att varken jag eller M fattat att vi bott här länge och att vi inte ska flytta så snart, vi har nämligen knappt tagit tag i saker som skulle kunna göras. Trivsel till trots finns det all anledning att drömma. Lägenheten är inte perfekt och jag har massor av önskemål. För det första skulle jag vilja tapetsera om. Gärna få bort de mörkblå, fläckade tapeterna med luftbubblor och runda hörn som sitter i sovrummet. Få bort den lila hallen med småblomsbården och måla över den gula tapeten och den fula gula bården i köket. Det är enkla saker, men som ibland känns som onödig kostnad eftersom det är hyresrätt. Sedan skulle jag gärna ha en träaltan i stället för en uteplats med stenplattor, ännu hellre får den vara inglasad så jag kan använda den tidigare på våren och längre på hösten. Jag skulle vilja att häcken inte klipptes ner i augusti så vi får insyn under resten av året. Så skulle jag gärna ha ett litet förråd på tomten där vi kan ha våra utegrejer. Så lite orimliga krav: jag vill ha en tvättstuga och klädkammare. I tvättstugan ska jag kunna hänga tvätt och ha strykbrädan framme. Där kan jag även förvara städgrejer och dammsugare utan att behöva pussla varje gång den ska in i ett skåp. Innanför tvättstugan ska det vara en liten klädkammare för saker som inte behöver vara framme dygnet runt. Sedan ska köket vara lite större, så jag får mer arbetsyta, fler skåp och har plats för större köksbord och gärna sex stolar. Ett ytterligare rum ska vi ha också, där har vi datorn och bokhyllor som gör att man kan se alla fina böcker. I det rummet kan man även sitta i en fin fåtölj och läsa böcker och lyssna på radio. Fast helst vill jag ha en bärbar dator som man kan ta ut i vardagsrummet när man ska sjunga karaoke eller dansa dansmatta. Jag tror det är allt (bortsett från nya möbler och så). Hur vill ni ha det?

6 Comments:

Blogger glamflikka said...

jag vill ha ett eget hem för det första. sen vill jag ha det så fiffigt att jag har högtalare i varje rum så det kvittar vart jag är. sen ska jag ha en gård med hallonbuskar. sen är det inte så viktigt mer. bara att den får ligga i centrala gbg med noll insyn. samt vätta mot en fin gård och åt två väderstreck, varav ett är åt söder (fast det inte var asvarmt). och att du bodde i närheten (typ bakom ullevi) och jobbade på gp.

13 december, 2005 10:38  
Blogger glamflikka said...

btw. kolla när jag och seth svarade.

13 december, 2005 10:39  
Blogger Anna-Karin said...

Haha!
Det låter som det är lika omöjligt för dig som för mig. Och jag vet inte om jag vill jobba på GP, men något annat kan jag ta.

13 december, 2005 10:41  
Blogger glamflikka said...

gp har just nu en korre som är på en båt. nåt sånt kanske skulle passa dej

13 december, 2005 20:57  
Blogger Anna-Karin said...

haha! det låter kul, förutom att jag är åksjuk.

14 december, 2005 10:08  
Blogger Anna-Karin said...

Hallonbuskar har jag ju redan.

14 december, 2005 15:03  

Skicka en kommentar

<< Home